Hoogmartens

In 1963 begon Hoogmartens als aannemingsbedrijf voor het onderhoud van wegen. Vandaag is het uitgegroeid tot een allrounder op vlak van infrastructuurwerken. De kracht van een succesvol project is volgens Hoogmartens steeds vaker de combinatie van verschillende expertises en een vlotte projectopvolging. Maar dat betekent ook dat steeds meer mensen intern en extern moeten samenwerken én verschillende soorten informatie gecombineerd moeten worden.

wegenbouw-zw
Een aantal jaar geleden koos Hoogmartens voor een nieuw ERP-systeem. Daarnaast beschikt het over verschillende softwarepakketten voor o.a. de loonadministratie, planning, logistiek & transport en werkt het met een document management systeem. Al deze applicaties zijn niet met elkaar geconnecteerd en gebruiken diverse bestandsformaten. Daardoor ontstaat er veel manueel werk, gebeurt er weleens een foute omzetting en raken medewerkers overstelpt met data.
Wanneer een nieuwe vrachtwagen wordt aangekocht, moet hiervoor een bestelbon aangemaakt worden. Maar evengoed moet deze vrachtwagen ingepland worden en gekoppeld aan het track & trace systeem. Waar dit voorheen drie keer manueel werd ingegeven in elk afzonderlijk softwarepakket, gebeurt dit met SoftwareConnector allemaal automatisch. Ook alle data rond het aanmaken van projecten, opstellen van offertes, plannen van medewerkers of onderaannemers, opvolgen van projecten en factureren gebeurt voortaan geïntegreerd en geautomatiseerd.
Samen met SoftwareConnector implementeerden we een ERP-systeem dat onze verschillende bedrijfsprocessen integreert, automatisatie bevordert, foutenmarges verkleint en zo uiteindelijk onze efficiëntie verder verhoogt.
Julie Dekker, interne procesmanager & HR

Ontdek onze
andere cases

Ontdek onze andere cases